Het retourbeleid van PriceAttack
Je kunt om diverse redenen de keuze maken om je bestelling of een deel van je bestelling te retourneren. Let wel; voor iedere retour reden geldt een aparte procedure. Lees dus goed deze pagina door om misverstanden en vertragingen te voorkomen.
Voor alle procedures is het belangrijk om het product, inclusief (kopie van) de factuur in de originele verpakking retour te sturen in een deugdelijke omverpakking met voldoende frankering. Omdat het magazijn niet over een afgiftebalie beschikt, kun je het pakket niet persoonlijk afleveren.
Hoe kan ik een retour aanmelden?
Alle meldingen kun je doen in 'Retourformulier'. Kies na het inloggen voor 'service en garantie' + 'retour aanmelden' en volg de instructies op het scherm.
Wie betaalt voor de verzendkosten voor retourzendingen?
In volgende gevallen neemt PriceAttack de retourkosten voor haar rekening:
In volgende gevallen komen de retourkosten voor eigen rekening:
Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Vraag de annulering aan via 'Mijn Attack'. Kies 'service en garantie' en dan 'annuleren van een bestelling'. Afhankelijk van het tijdstip van de annuleringsaanvraag zijn er twee opties:
Annulering voor verzending
Indien de bestelling nog niet in het sorteer of verzendproces zit dan wordt deze direct kosteloos geannuleerd. Bij correcte opgave van de bankgegevens wordt het bestelbedrag binnen 5 tot 10 werkdagen retour gestort op je bankrekening of MultiSafepay-saldo.
Annulering na verzending / zichttermijn
Mocht jouw bestelling wel in het sorteer of verzendproces zitten dan krijg je de bestelling toegestuurd. Nadat je een bestelling hebt ontvangen, heb je recht op een bedenktijd van 7 dagen (zichttermijn). In deze periode kun je besluiten om van de aankoop af te zien. Volg de stappen hieronder en meldt de annulering aan via 'Mijn Attack'.
Stap 1
Controleer of je annulering aan de volgende voorwaarden voldoet:
Stap 2
Na de aanmelding ontvang je van onze klantenservice een e-mail met daarin het:
Volg de retourinstructies nauwkeurig op anders is het voor ons niet mogelijk de annulering correct en tijdig te verwerken. Bovendien wordt voorkomen dat wij eventueel niet kunnen overgaan tot de restitutie (terugbetaling) van het gehele dan wel gedeeltelijke orderbedrag.
Na ontvangst van de retour gezonden bestelling zal deze worden gecontroleerd op basis van de retourvoorwaarden vermeldt in stap 1.
Geaccepteerde annuleringen worden gecrediteerd via de bank op basis van de bankgegevens die je bij de annulering hebt opgegeven. De terugbetaaltermijn bedraagt 5 tot 10 werkdagen. Retourbetalingen verlopen enkel via bankoverschrijving of MultiSafepay saldobetaling.
Wat moet ik doen als ik een verkeerde levering heb ontvangen?
In de volgende gevallen spreken we van een verkeerde levering:
Deze melding kun je binnen 7 werkdagen maken via je gebruikersaccount: 'Mijn Attack'. Kies na het inloggen voor 'service en garantie' en volg de instructies op het scherm.
Zodra de klantenservice jouw melding heeft ontvangen zullen zij nagaan wat er is misgegaan en kijken hoe zij het zo snel mogelijk kunnen oplossen. Na 7 werkdagen wordt het voor ons lastig om een degelijk probleem nog opgelost te krijgen.
Wat moet ik doen als mijn bestelling transportschade heeft opgelopen?
Tijdens het transport kan, ondanks alle zorg die er aan wordt besteedt, het toch gebeuren dat jouw pakket beschadigd raakt. Hierbij gaat het om de schade die aan de verpakking te zien is.
Op het moment dat je bij aflevering van het pakket constateert dat de verpakking is beschadigd, meldt dit dan aan de chauffeur die jouw pakket aflevert zodat hij hiervan een aantekening kan maken. Meldt vervolgens de transportschade altijd via 'Mijn Attack'. Kies na het inloggen voor 'service en garantie' + 'transportschade' en volg de instructies op het scherm.
De klantenservice zal jouw transportschademelding in behandeling nemen en een onderzoek opstarten bij de transporteur. De uitkomst bepaald hoe transportschade opgelost zal worden. De transporteur heeft hier 4-6 weken de tijd voor. Wij kunnen de snelheid van het onderzoek helaas niet beinvloeden.
Let op: als de verpakking niet beschadigd is maar het product wel meldt dan een 'Dead On Arrival' (DOA).
Wat moet ik doen als mijn product bij aflevering defect, beschadigd of incompleet is (DOA)?
Het is belangrijk om je bestelling binnen 7 werkdagen te controleren op inhoud, beschadigingen of defecten. Indien je binnen 7 werkdagen een afwijking, een beschadiging of defect constateert meldt dit dan direct via 'Mijn Attack'. Kies na het inloggen voor 'service en garantie' + 'DOA (defect bij aankomst)' en volg de instructies op het scherm.
Na 7 werkdagen kunnen wij een 'DOA (defect bij aankomst)'-melding niet meer in behandeling nemen. De melding wordt dan als 'defect product / garantie' afgehandeld. Hier gelden andere voorwaarden voor. Een te late melding kan dus resulteren in een afwijzing.
Let op: als er een klacht geconstateerd wordt en het pakket is zichtbaar beschadigd afgeleverd door de chauffeur meldt dan alsjeblieft een 'transportschade' in plaats van 'DOA (defect bij aankomst)'.
Na de 'DOA (defect bij aankomst)'-melding ontvang je een e-mail met daarin instructies om het retourproces in gang te zetten. Dit kan inhouden dat je rechtstreeks met de fabrikant contact op kunt nemen of dat je het product naar het repair centrum kunt toesturen.
Het is belangrijk dat jij de aangegeven instructies goed volgt zodat jouw melding zo soepel mogelijk afgehandeld kan worden. De status van de defect melding kun je blijven volgen via 'Mijn Attack'.
Wat moet ik doen als mijn product defect gaat binnen de garantietermijn?
Als het product binnen de aangegeven garantietermijn (standaard 12 maanden na aankoop) een defect vertoond dan kan je het product via 'Mijn Attack' aanmelden voor garantie. Kies na het inloggen voor 'service en garantie" + 'defect product / garantie' en volg de instructies op het scherm.
Na de defect melding ontvang je een e-mail met daarin instructies om het retourproces in gang te zetten. Dit kan inhouden dat je rechtstreeks met de fabrikant contact op kunt nemen of dat je het product naar het repair centrum kunt toesturen.
Het is belangrijk dat jij de aangegeven instructies goed volgt zodat jouw melding zo soepel mogelijk afgehandeld kan worden. De status van de defect melding kun je blijven volgen via 'Mijn Attack'.
Hoe moet ik grote apparaten retourneren?
Neem contact op met de klantenservice via het contactformulier indien je grote apparaten zoals een televisie, een home cinema set of ander zwaar product wilt retourneren. Zij kunnen dan assisteren bij het retourneren van jouw product.
Ik heb een melding gedaan voor service of garantie. Wat gebeurt er nu?
Op het moment dat jij een melding van een defect bij aankomst, defect, verkeerde levering of transportschade maakt gaan wij ons direct inzetten om het probleem op te lossen. De uiteindelijke oplossing kan zijn dat:
Buiten garantie en onderzoekskosten
Bepaalde zaken vallen buiten garantie, zoals:
Op het moment dat jouw melding buiten de garantie of voorwaarden valt kunnen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Deze kosten zijn voor jouw eigen rekening. Vooraf worden deze onderzoekskosten naar je gecommuniceerd.
Staat je vraag er niet tussen?
Neem gerust contact op met onze klantenservice.